Evoluční
hra
Tuto hru jsme vymysleli s Kubou jako poslední, takže se ještě nikdy nehrála.
Jde o simulaci přirozeného výběru.
Hrající hráči jsou na začátku rozděleni do skupin (živočišných druhů).
Každý živočišný druh je reprezentován nějakým seskupením hráčů (např. dvojice
držící se za ruce) a má dovolené způsoby pohybu, množení, obrany a svá
zranitelná místa. Hra začne tím, že jednotlivé živočišné druhy se svých
hráčů sestaví jednotlivé živočichy a všichni se do sebe pustí.
Jednotlivá zvířata se snaží zničit všechny ostatní druhy a sami se,
co nejvíce rozmnožit. Hra končí v okamžiku, kdy zbyde pouze jeden živočišný
druh, tzn. všechny exempláře jiných druhů jsou sežrány nebo v po uplynutí
nějaké lhůty. Vyhrávají v prvním případě Ti, kteří jsou v daném živočišném
druhu nejdéle, v druhém TI, kteří jsou v živočišném druhu, který má nejvíce
lidských stavebních jednotek (na začátku by měla být situace vyrovnaná).
Nejdůležitější při organizaci hry je vhodné stanovení schopností jednotlivých
druhů. Aby se případné disproporce mohly při hře trochu vyrovnat, existuje
možnost mutace, což je změna vlastností některého exempláře druhu (jeho
děti ji podědí), která může vyhlídky druhu na přežití vylepšit.
Námi navržené druhy:
Bohužel si už nepamatuji snad to má Kuba někde napsaný, jestli to najde
umístím to sem, co nejdříve.